An tEispéireas Foghlama a Dhearadh

a laptop, glasses and stationery on a plain background

Tá fealsúnacht ghinearálta oideachais na hOllscoile agus a huaillmhianta ó thaobh an teagaisc agus na foghlama le fáil sa Straitéis Acadúil, a bhfuil an leagan is déanaí de ar fáil anseo. Tá freagracht ar Choláistí agus ar Scoileanna a gcláir oideachais féin, a léiríonn a gcuid taighde agus réimsí saineolais ghairmiúil, a mholadh, a dhearadh agus a sheachadadh. 

Cé go gcloíonn modúil agus cláir le riachtanais fhoirmiúla cháilíochta, polasaithe, agus caighdeán maidir le struchtúr agus eagrúchán, tá spás suntasach fós ann don chruthaitheacht agus don nuálaíocht i ndearadh cúrsaí agus ábhar foghlama.  Cur chuige measúnaithe; an úsáid is éifeachtaí atá le baint as teicneolaíocht; bealaí chun foghlaim ghníomhach a spreagadh agus a chur chun cinn; torthaí taighde agus léann a úsáid sa teagasc, san fhoghlaim agus sa dearadh – cuireann siad seo go léir deiseanna ar fáil d’fhoirne cláir agus do léachtóirí aonair a suim san ábhar a roinnt agus cur le heispéireas foghlama na mac léinn ag an am céanna.

Is féidir le cúrsaí, seimineáir, ceardlanna agus comhairleoireacht CELT treoir agus tacaíocht a sholáthar sna réimsí seo go léir agus táimid an-sásta oibriú go díreach le ceannairí cláir, le foirne teagaisc, le scoileanna agus le disciplíní ar dhearadh curaclaim agus tionscadail nuálaíochta.  Tá taithí na mblianta againn ag obair le comhghleacaithe san institiúid seo agus in institiúidí eile, chomh maith le ceannaireacht aitheanta i roinnt de na réimsí seo.  Déan teagmháil linn go díreach le haon cheist, smaointe nó tograí tionscadail.


Measúnú & Sláine Acadúil

Teastaíonn machnamh ar raon fachtóirí éagsúla chun foghlaim na mac léinn a mheasúnú, lena n-áirítear: 

Chomh maith leis sin cuirimid modúil shainiúla ar fáil ar mheasúnú mar chuid den Teastas Iarchéime agus Dioplóma Iarchéime, a chuimsíonn plé ar mheasúnú d’fhoghlaim/mar fhoghlaim, barántúlacht, scrúdú cainte, cuir chuige foirmitheacha agus forbraíochta, agus go leor eile! 


Do Theagasc a Mheas & a Fheabhsú

Balls with happy and sad faces to describe feedback

Chomh maith lenár raon cúrsaí agus imeachtaí, tacaíonn CELT leis an bhfoireann machnamh a dhéanamh agus aiseolas a fháil ar a gcuid teagaisc. I measc na dtrí bhealach inar féidir linn cabhrú tá: 

Aiseolas na mac léinn

Is dea-chleachtas é monatóireacht rialta a dhéanamh ar chúrsaí agus ar mhodúil (agus go deimhin is Polasaí na hOllscoile é  Aiseolas ar Mhodúil agus ar Chláir) agus is féidir le haiseolas ó mhic léinn léargas a thabhairt ar a meoin i leith an ábhair, ar an seachadadh agus ar na gníomhaíochtaí foghlama. Tá roinnt cur chuige is féidir a ghlacadh chun ionchur na mac léinn a fháil in aon athbhreithniú nó meastóireacht. Tá láidreachtaí agus srianta ag gach ceann acu.

Treoir Mheasúnaithe don Mhúinteoireacht

Tá sampla de ‘Cheistneoir ag Deireadh Modúil’ atá glactha nó curtha in oiriúint i Scoileanna ar fud na hollscoile ar fáil anseo: 

Leaganacha inphriontáilte: 

Teimpléid bhreise: 

Aiseolas ó chomhghleacaithe

Go bunúsach is éard atá sa mhodh ‘Comhpháirtíochtaí Foghlama & Teagaisc’ ná athbhreithniú piaraí nó breathnóireacht ar do theagasc. Go hiondúil, rachaidh comhaltaí foirne acadúla i mbeirteanna le cara criticiúil nó piaraí a thoilíonn freastal ar sheisiún teagaisc dá rogha féin agus athbhreithniú a dhéanamh air, agus déantar é seo ar a chéile ansin.  

Déantar na saincheisteanna atá le hathbhreithniú nó le breathnú a chomhaontú roimh ré agus ansin déantar plé ar aiseolas deiridh. Iad siúd a bhain úsáid as an gcur chuige seo roimhe seo, dúirt siad go bhfuil sé thar a bheith éifeachtach agus gur modh díreach é chun coláisteacht a neartú agus tacaíocht a thabhairt dá chéile i gcomhthéacs neamhbhagrach. Uaireanta, trí chomhpháirtíocht le comhghleacaí ó dhisciplín acadúil an-difriúil is féidir peirspictíochtaí nua agus malartacha a sholáthar, agus má tá an bhéim ar cé chomh maith agus a mhúineann tú topaic ar leith d’fhéadfadh sé a bheith ina chuidiú duine ó do dhisciplín féin nó disciplín gaolmhar a bheith agat. 

Comhpháirtíochtaí Foghlama agus Teagaisc

Bailiú fianaise agus féinmhachnamh

Úsáidtear Portfóilió Teagaisc go minic anois le haghaidh iarratas ar ardú céime, chun cás a dhéanamh ar son do Ghradam Gradam Teagaisc, nó mar chuid dár gclár Teastais Iarchéime. Mar sin féin, is féidir leo a bheith ina modh an-éifeachtach freisin chun do thaithí theagaisc a mheas agus chun fianaise agus machnamh ábhartha a thabhairt le chéile, mar chuid de d’fhorbairt ghairmiúil ghinearálta agus de do ghnáthchleachtas. 

End of Module Questionnaire (i mBéarla).doc

Comhpháirtíochtaí Foghlama agus Teagaisc

 

Taighde, Léann agus Tionscadail

mug of coffee, laptop and stationery

Déanann CELT taighde agus léann i réimse leathan cleachtais agus polasaithe ardoideachais agus tacaíonn sé leo. Tá suim ar leith ag an bhfoireann i dteicneolaíochtaí sa teagasc agus san fhoghlaim, inbhuanaitheacht sa churaclam, measúnú agus sláine acadúil, féiniúlachtaí acadúla, dearadh foghlama agus cruthaitheacht.
 

Déanaimid stiúradh agus comhstiúradh ar thionscadail PhD agus Mháistreachta agus, tríd an Líonra Taighde & Scoláireachta Ardoideachais, tá sé mar aidhm againn tacú le comhaltaí foirne ar fud na hollscoile ar mian leo gabháil leis an Léann Teagaisc & Foghlama. 

Tá na tionscadail reatha a bhfuilimid i gceannas orthu nó ina bhfuilimid inár gcomhthaighdeoirí liostaithe thíos. Is é luach iomlán na dtionscadal seo thar a saolré (1 bhliain, 3 bliana, agus 5 bliana, ag brath ar an tionscadal ar leith) ná thart ar €3 mhilliún agus is ionann iad agus 5.0 (FTE) phost. [B’ionann maoiniú seachtrach roimhe seo ó scéimeanna agus ó thionscnaimh iomaíocha ar an leibhéal náisiúnta agus idirnáisiúnta freisin agus na milliúin Euro agus cuireadh tacaíocht ar fáil do phoist agus do mhic léinn taighde.]  

Maoinithe ag an scéim náisiúnta SATLE (Ailíniú Straitéiseach ar Fheabhsú Teagaisc agus Foghlama): 

SAT22-1: Sláine Acadúil & Measúnú

Déanfaidh an tionscadal seo:

(1) polasaithe agus nósanna imeachta chun déileáil le mí-iompar acadúil a fhorbairt, a mheas agus a bheachtú agus sláine an mheasúnaithe a chinntiú;

(2) acmhainní oiliúna agus forbartha gairmiúla a chur ar fáil do mhic léinn agus don fhoireann;

(3) ceardlanna, seimineáir, comhdhálacha, agus imeachtaí eile a reáchtáil ar ábhair leathana na sláine agus an leasaithe/nuálaíochta measúnuithe;

(4) oiliúint agus tacaíocht a thabhairt do líonra de Chomhairleoirí Sláine Acadúla sna disciplíní/scoileanna;

(5) córais éifeachtacha a fhorbairt agus a leabú maidir le bainistíocht cásanna, rianú agus méadracht;

(6) cásanna agus dúshláin maidir le sláine acadúil a imscrúdú, a phróiseáil agus a athbhreithniú (de réir an pholasaí/na dtreoirlínte);

(7) comhoibriú le heagraíochtaí náisiúnta/idirnáisiúnta, ag roinnt saineolais agus taighde;

(8) feasacht a choinneáil ar fhorbairtí, lena n-áirítear tionchar na dteicneolaíochtaí nua amhail Intleacht Shaorga Ghiniúnach

(9) luach na sláine mar ghné lárnach den ghairmiúlacht agus den tsaoránacht fhreagrach a chur chun cinn go gníomhach sa phobal acadúil agus sa phobal níos leithne. Tacaíonn dámhachtain ón gCiste Straitéiseach leis an obair freisin. 

SAT22-2: Inbhuanaitheacht – Feasacht, Oideachas agus Cleachtas a Athrú 

Tacaíonn an tionscadal seo le cur chuige iomlánaíoch a fhorbairt maidir le hinbhuanaitheacht agus ESD san institiúid, ag obair le gach scoil agus coláiste, le foirne cláir, agus le comhaltaí foirne eile, ag fiosrú conas is féidir ESD, na SDGanna, aeráid, comhshaoil agus saincheisteanna gaolmhara a neadú laistigh de chláir agus eispéireas foghlama níos leithne na mac léinn, rud a chumasaíonn mic léinn oibriú agus ceannaireacht a dhéanamh i gcomhthéacs domhan atá faoi bhrú ón athrú aeráide agus ón éagóir.

Cabhróidh ceapachán beirt saineolaithe acadúla freisin le naisc a chruthú sa teagasc, foghlaim, dearadh curaclaim, taighde agus rannpháirtíocht an phobail. Cuirfidh an tionscadal úsáid ábhar oideachais oscailte chun cinn agus forbróidh sé iad, ag tógáil ar chomhoibrithe atá ann cheana féin agus ar líonraí nua cleachtais, agus ag cur úsáid foirmeacha nuálacha, gníomhacha foghlama chun cinn.
 

SAT22-3: Claochlú Digiteach: The Last Mile Project

Tá an bhéim san obair seo ar an nasc ríthábhachtach sin a bhíonn in easnamh go minic, in oiliúint nó i dtacaíocht a chinneann cé acu an dtabharfaidh nó nach dtabharfaidh duine tiomantas do theicneolaíochtaí áirithe a úsáid ina ghnáthchleachtas teagaisc. Cúiseanna teicniúla nó eagraíochtúla a bhíonn leis seo de ghnáth nó gá le hoiliúint, cleachtadh agus muinín. Le linn COVID baineadh úsáid as raon leathan teicneolaíochtaí, cuid acu ar féidir leo cur leis an eispéireas teagaisc agus foghlama ar an láthair freisin, cé nár tharla sé seo i gcásanna áirithe.

Go háitiúil, bhí an timpeallacht dúshlánach (sa ghearrthéarma) mar gheall ar athrú tapa lena n-áirítear uasghrádú mór ar phríomhionaid teagaisc (maoiniú caipitil) agus an t-aistriú go Timpeallacht Foghlama Fíorúil nua. Bhí sé mar aidhm leis an tionscadal seo aon bhacainní ar athrú a aithint, cuir chuige nua oiliúna agus tacaíochta a thionscain, agus pobal úsáideoirí a chruthú a chumasóidh braistint úinéireachta agus comhchruthaithe do thionscadail amach anseo.
 

Tionscadail maoinithe ag an Eoraip:

CUTIETionscadal ar Inniúlachtaí Digiteacha, Comhpháirtíocht Mac Léinn, agus Ceannaireacht sa Teagasc 

Is é an teideal atá ar an tionscadal Erasmus+ seo ná Inniúlachtaí d’Ollscoileanna a úsáideann Teicneolaíocht san oideachas agus Cumasú Institiúideach (CUTIE) agus tháinig sé as tionscadal rathúil roimhe seo le cuibhreannas mór ó na hOllscoileanna seo a leanas: Gaillimh (Éire), Cóbanhávan (An Danmhairg), Murcia (An Spáinn), Kraków (An Pholainn), Ságrab (An Chróit), Akureyri (An Íoslainn), agus comhpháirtí tráchtála, GTN Solutions (Linz, an Ostair). 

Seaimpíní Digiteacha

a series of laptops on a desk with a blurred office background

Forbairt ón tionscadal All Aboard a bhí anseo ar dtús atá maoinithe trí scéim comhpháirtíochta ollscoile idir an fhoireann agus na mic léinn, tugann Seaimpíní Digiteacha nó 'DigiChamps' ceardlanna agus imeachtaí a bhfuil sé mar aidhm acu scileanna digiteacha agus muinín gach duine a fhorbairt agus a fheabhsú, cibé acu an comhalta foirne nó mic léinn iad. Tarraingíonn na himeachtaí, eolas, oiliúint phraiticiúil, agus cruthaitheacht le chéile i dtimpeallacht chairdiúil chomhoibritheach. 

Déan teagmháil linn má bhíonn aon cheist agat:

Blaneth Mc Sharry blaneth.mcsharry@universityofgalway.ie 
Gráinne Mc Grath grainne.mcgrath@universityofgalway.ie


 

Gradaim don Fheabhas Teagaisc

Reáchtálann an Ollscoil scéim gradam teagaisc go bliantúil atá á bainistiú agus á maoirsiú ag Oifig an Uachtaráin Ionaid & Meabhránaí agus ag gach ceann de na Coláistí.  Cúram riaracháin CELT iad na hainmniúcháin agus na hiarratais, ach is í Oifig an Uachtaráin Ionaid & Meabhránaí agus na painéil roghnúcháin atá freagrach as sonraí na gcritéar agus as an bpróiseas roghnúcháin seachas CELT.  Foilsítear sonraí gach bliain agus tá an glao is déanaí ar fáil anseo;